PANORAMATICKÝ POHLED NA BŘEST: Podívejte se na Břest z ptačí perspektivy. Prohlédnout si můžete náves, sportovní areál nebo prostředí Mateřské školy.
Výběr jazyka
- cz
- en
- de
Obsah
ŠVP
ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
východiskem je Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
č,j.: 32 405/ 2004-2,ve znění pozdějších předpisů.
ŠVP byl vypracován pod motivačním názvem ,,PUTOVÁNÍ S ČÁPEM EMANEM“, neboť již řadu let na komíně MŠ žije párek čápů a stali se tak nedílnou součástí života naší MŠ. Od jejich příletu až do odletu je pozorujeme, hovoříme o nich, dali jsme jim jména. A tak vznikl nápad, aby nás čáp provázel i ŠVP
ŠVP PUTOVÁNÍ S ČÁPEM EMANEM
jsme rozdělili na 3 velké tematické celky
,,Eman vypráví o životě na zemi, ve vzduchu a ve vodě“
- záměrem bude poznání přírody, přírodních jevů, ekosystémů, zaměříme se na ekologii. Děti se stanou malými přírodovědci, kteří v terénu pozorují, objevují, zkoumají krásy a zákonitosti přírody.
Putování s čápem Emanem aneb S tebou školko teď, chtěl bych poznat svět
- hlavním záměrem je multikulturní výchova, cestování po světě a poznání života lidí, dětí, jejich her, kultury, přírody… Nedílnou součástí je i cesta do vesmíru, pochopení základních přírodních zákonitostí.
,,Všude dobře, doma nejlépe“
- tímto tématem chceme přispět k poznání naší Hané. Seznámit děti se současnou obcí, její historií, tradicemi, zvyky, životem lidí u nás na Hané. Vytvořit tak kladný vztah k rodné vsi u našich dětí.
V tomto školním roce se naše škola opět zapojila do projektu:
„Celé Česko čte dětem“
Posláním projektu je prostřednictvím společného čtení budovat pevné vazby v rodině. Proto prosíme i rodiče, aby se zapojily do projektu také. Pravidelné předčítání dětem má obrovský význam pro rozvoj jejich emocionálního zdraví. Předčítání rozvíjí paměť a představivost, učí myšlení. Předčítání utváří pevné pouto mezi rodičem a dítětem. My neříkáme "Jdi a čti si!", ale "Pojď, budu ti číst".
Čtení je osvědčený způsob, jak vzbudit u dětí zájem o knihy, rozvíjet jejich potřebu číst, vychovávat z nich čtenáře. Výzkumy dokazují, že čtenáři - lidé, kteří hodně a rádi čtou - dosahují lepších studijních a pracovních výsledků než „nečtenáři" a dokážou si lépe poradit s životními výzvami.
Návyky, postoje a žebříček hodnot se přece utvářejí již v dětství. Dnešní děti vyrůstají v jazykově chudém prostředí. Kontakt s živým slovem vytlačila televize, jejímž nástrojem není jazyk, ale obraz.
Láska ke knize by měla být rozvíjena již v dětství, a to pravidelným hlasitým předčítáním.